söndag 1 januari 2017

Vad ska den här bloggen tillföra?

För ett par år sedan upptäckte jag flera lärarbloggar, alltså bloggar där lärare delade med sig av sina erfarenheter, lektionsidéer och tankar om allt det som hör lärarvardagen till. Flera av dessa har inspirerat mig mycket, inte minst med värdefulla lektionsuppslag. Därtill är Facebook ett fantastiskt forum med alla sina grupper där idéer, åsikter och frågor delas hej vilt. Jag har snott, kopierat, gjort om, inspirerats och blivit en väldigt mycket bättre lärare av alla de erfarenheter jag fått ta del av. Så nu är det min tur att ge av mitt klassrum och min undervisning och kanske kan jag inspirera någon annan.

Jag fick möjligheten att bli handledare för Läslyftet under det här läsåret och gå en handledarutbildning vid Göteborgs universitet. Detta har gett mig djupare insikter i språkutvecklande arbetssätt och jag har under höstterminen verkligen testat många av de språkutvecklande metoderna. Jag är på inget vis expert inom området, utan tillsammans med kollegor prövar och omprövar jag. Det här blir ju också en möjlighet till att pröva och ompröva, genom att jag får möjlighet att reflektera kring det jag gör i mitt klassrum.

Jag vill gärna att du som läser kommenterar och delger mig dina tankar och idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar